Saapuminen

Meiltä voit ostaa

Vierailusi aikana voit ostaa meiltä: 

  • Pyyhkeen osto 5€,
  • Slippers osto 2€
  • HSL Matkakortti
  • Laukkuhuonepalvelu

Usein kysytyt kysymykset

Varaus & Maksaminen

Do you accept group reservations?

Otamme mielellämme ryhmävarauksia vastaan.

Saadaksesi lisätietoa ryhmävarauksista ja -alennuksista, ota yhteys groups(at)cheapsleep(piste)fi ja anna meille puhelinnumero, josta voimme halutessasi tavoittaa sinut.

Ole hyvä, ja ota meihin yhteyttä ainakin 72 tuntia ennen toivomaasi saapumisaikaa, tai emme välttämättä ehdi käsitellä varaustasi ajoissa. Myöhäisiin varauksiin, suosittelemme antamaan meille puhelinnumerosi, käsittelyn nopeuttamiseksi.

Can I change or cancel my booking?

Jos varausta ei peruta viimeistään vuorokautta (24h) ennen saapumispäivää, veloitamme ensimmäisen yön jollei muuta ole sovittu.

Is it safe to give my personal details?

Tietojen antaminen on täysin turvallista, sillä kotisivumme ja serverimme ovat luotettavia. Tarvitsemme muutamia tietoja varauksen yhteydessä ja lisää sisäänkirjautuessanne hostelliin. Tämä siitä syystä, että voimme ottaa maksuja vastaan ja siksi että Suomen laki edellyttää meidän välittävän tiettyjä tietoja maahantuloviranomaisille.

Is it safe to enter my credit card number?

Luottokortin numeron antaminen on täysin turvallista. Se on myös välttämätöntä varauksen vahvistamiseksi. Maksut tapahtuvat sisäänkirjautumisen yhteydessä joko pankki- tai luottokortilta tai käteisellä.

Is it safe to pay by internet banking?

Verkkopankilla maksaminen on turvallista, mutta mikäli haluatte käyttää tätä maksutapaa, pyydämme teitä ottamaan meihin yhteyttä asiaa koskien.

Can I show up without having booked in advance?

Saapuminen ilman varausta on mahdollista, mutta emme suosittele sitä. CheapSleep on varsinkin kesäaikaan usein täyteen varattu, mikä tarkoittaa sitä että saapuessanne ilman varausta emme voi taata vapaita huoneita.

Online-varaus etukäteen ei ainoastaan takaa sinulle sänkyä, vaan tarkoittaa myös sitä että voit antaa henkilötietosi rauhassa ja kiireettä etukäteen, vähentäen aikaa itse sisäänkirjautumisvaiheessa.

Can I make a booking for someone else?

Varauksen voi myös tehdä jonkun toisen puolesta.

What payment methods can I use?

Meille voi maksaa käyttäen seuraavia maksutapoja: käteinen, luotto-ja pankkikorttimaksu (Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, V PAY, Diners Club INTERNATIONAL, American Express), sekä Bitcoin.

Erikoisvieraat

Can children stay at CheapSleep?

Alle 16- vuotiaat voivat majoittua vain aikuisen seurassa, mutta yli 16-vuotiaat voivat majoittua CheapSleepissa itsekseen.

Can I bring my pet with me to a CheapSleep?

Koska meillä ei ole erillisiä tiloja allergisille ihmisille, emme voi hyväksyä lemmikkien tuomista hostellin tiloihin.

How long does it take to get my booking confirmation?

Sen pitäisi tulla heti varauksen tekemisen jälkeen.

Jos vahvistuksen tulossa ilmenee viivettä, tarkista sähköpostisi roskaposti-kansio, jotta vahvistus ei ole vahingossa päätynyt sinne.

Tarkista myös, että olet antanut oikeat tiedot. Jos et vieläkään ole saanut vahvistusta, ja kaikki tiedot näyttäisi olevan kunnossa, lähetä sähköpostia osoitteeseen customerservice(at)cheapsleep(piste)fi

Ulos- ja sisäänkirjautuminen

What does ‘last stop’ mean in the information you collect?
Tämä osa tiedoista viittaa viimeiseen sijaintiin (maa), jossa olit ennen Suomeen tuloa. Suomen laki edellyttää meitä kysymään kyseistä tietoa.
Can I check in late at night?

Vastaanottomme päivystää vuorokauden ympäri, joten voit sisäänkirjautua mihin aikaan tahansa klo 14.00 jälkeen.

What time can I arrive and when do I have to check out?

Uloskirjautuminen tapahtuu kello 11 mennessä. Toimintamallistamme johtuen joudumme vaatimaan asiakkaitamme noudattamaan uloskirjautumisaikaa. Mikäli asiakas ei kirjaudu ulos ajoissa, tämä voi johtaa ylimääräisestä yöstä veloittamiseen ja/tai veloitukseen huoneen siivoamisesta henkilökunnan normaalin työajan ulkopuolella.

Sisäänkirjautuminen alkaa kello 14.

What kind of documents will I need?
Sisäänkirjautuessanne mukana pitää olla Suomalainen henkilökortti tai voimassa oleva passi. Kopio varausvahvistuksesta varausnumeroineen on myös hyvä olla mukana, mutta ei välttämätön.

Tilat & Huoneet

Do you have a sauna?

Valitettavasti meillä ei ole Saunaa. Helsingistä kuitenkin löytyy useampi yleinen sauna, lähimmät sijaitsevat kävelymatkan päässä Kallion kaupunginosassa.

Henkilökuntamme auttaa mielellään sinua saunan löytämisessä.

Which equipment is in the kitchen?

Keittiö on varustettu kaikilla perustarvikkeilla, joita keittiöstä voi odottaa löytävänsä. Isot työtasot, tiskiallas, mikroaaltouuni, hella ja uuni. Meiltä löytyy myös lautasia, kulhoja, kattiloita ja pannuja.

Are there lockers in the rooms?

Jokaisella asiakkaalla on oma lokero makuusalissa. Huoneavaimesi toimii myös lokeroon, joka on merkitty samalla kirjaimella kuin petisi.

What comes with my room?

Makuusaleissa yöpyjille sisältyy sänkypaikka lukuvaloineen ja sähköpistokkeineen sekä lukollinen lokero tavaroiden säilyttämiseen. WC:t ja suihkut ovat jaettuja muiden asiakkaiden kanssa.

Yksityishuoneissa on kahden nukuttava leveä sänky, yöpöytä, pöytälamppu, vaatekaappi, pöytä sekä kaksi tuolia. Kylpytilat ovat jaettuja muiden asiakkaiden kanssa, poikkeuksena yksi huone, jossa on kylpytilat huoneen yhteydessä ja joka sopii myös pyörätuoliasiakkaille.

Palvelut

Do you offer internet access?

Ilmainen langaton internet-yhteys on käytössä hostellin kaikissa tiloissa kaikille asiakkaille. Verkko on avoin, joten salasanaa ei tarvita.

Can I store my luggage somewhere at CheapSleep?

Majoittuessasi voit säilyttää matkatavarasi makuusaleissa sijaitsevissa lokeroissa, ja omassa huoneessasi, mikäli olet varannut yksityishuoneen. Meillä on myös erillinen huone suurempia matkatavaroita varten.

Turvallisuus, melu & muut säännöt

Can I smoke at CheapSleep?

CheapSleep on ehdottomasti savuton hostelli.

Jos asiakas rikkoo tätä sääntöä, joutuu hän korvaamaan kustannukset siivoukseen tai palohälytyksen laukeamiseen liittyen.

Sisäänkäynnin edessä on tupakoinnille tarkoitettu alue.

What if other guests are making too much noise?

Henkilökuntamme päivystää puhelimen päässä 24/7 ja häiriöilmoituksen tullessa turvallisuushenkilöstö on paikalla minuuteissa.

Turvallisuusyhtiömme tekee säännöllisiä kierroksia hostellissa viikon jokaisena päivänä hyvän järjestyksen ylläpitämiseksi. Hostellin tiloissa on myös videokameroita, jotka nauhoittavat 24/7.

Ilmapiiri CheapSleepissa on aina kevyt ja ystävällinen, ja me kannustamme asiakkaitamme viettämään aikaa yhdessä ja tutustumaan toisiinsa sekä nauttimaan olostaan. Hostellin tilat on suunniteltu niin, että asiakkaat eivät yleensä häiriinny eläväisestä oleskelutilasta. Häiriöt ovat hyvin harvinaisia, ja kun niitä sattuu, teemme kaiken mahdollisen reagoidaksemme nopeasti ja selvittääksemme asian.

Is the hostel noisy?

Vaadimme kaikkia asiakkaitamme käyttäytymään vastuuntuntoisesti ja soveliaasti muita kohtaan. Vaikka hostelli on sosiaalinen luonteeltaan, yhteiset oleskelutilat ja vastaanotto on erotettu makuusaleista paksuin äänieristetyin seinin.

Do you have security?

Otamme asiakkaidemme turvallisuuden hyvin vakavasti.

Vartijat tekevät säännöllisiä yöllisiä kierroksia ja viikonloppuisin mahdollisesti lisäkierroksia, jos joku on nauttinut olostaan mahdollisesti liikaa.

Teemme myös yhteistyötä lainvartijoiden kanssa taataksemme asiakkaiden hyvinvoinnin. Tarkoituksenamme on että asiakkaat nauttivat rennosta ilmapiiristä, ja tuntevat olonsa turvalliseksi yöpyessään meillä.

What do I do if I have left something in my room?

Jos olet jättänyt jotain huoneeseesi, ota yhteys vastaanottoon puhelimitse.

Vähemmän kiireisissä tapauksissa lähetä meille sähköpostitse selostus varaustiedoistasi, hävinneestä esineestä ja missä luulet sen olevan, niin selvitämme asian pikimmiten.

Voimme järjestää tavaran/esineen lähetyksen joko henkilökohtaisesti ilman kustannuksia tai postitse, veloittaen ainostaan lähetyskustannukset.

Varaa heti